yhmk
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Vomaz: Volvo 240an

Go down

Vomaz: Volvo 240an Empty Vomaz: Volvo 240an

Poste  Vomaz Tir Des 28, 2010 10:29 pm

har stående en 81mod volvo som mangler motor og front, samt litt interiør for så å få den på veien igjen:)

Har kjøpt en 86 mod delebil som delene skal flyttes fra;)

Det vil bli satt inn en 2.3 forgasser til å begynne med, men har hadd litt lyst å sluppet ned en Turbodiesel fra en eller annen bil..

Jeg og brodern tenkte å bygge den opp ilag, så vi får se hvordan resultatet blir.. den blir nok et rullende objekt, kunne vært kjekt med en bil nr 2 avogtil Very Happy



Har også en 240 87mod (den er egentlig Dama sin)
Den har en B230e motor fra en 740 montert midlertidig som yter ca 136hk som er vell 100-150hk for lite intill videre;)
Motor nedenfor har vært montert men sprengte topp, turbo, intercooler under kjøring på ACR så da ble den bygget enda kraftigere:D


Til den bilen har jeg stående en B230et med FT råder, hele motoren ble strippet skiftet lager, simmeringer osv..
Det er også montert en større (t3/t4) turbo, Scania intercooler, STORE dyser, heimlaget innsug med mustang 3" spjeld, hjemmelaget grenrør, hjemmelaget dumpventil, mangler bare litt trykkrør og datasprut...

Har gjort klar gir og bakaksling for turbomotoren;) Det vil si det er montert en Opel Getrag 265 girkasse med volvo kåpe, BMW 2.4 TD clutchlamell, opel utløselager, volvo trykkplate, shortshift (fra 3-4 gir ca 6-7 cm vandring). i bakakslingen er det montert en sperre fra en 740 (aut, det er litt feil utveksling)


Har på hånda en 77mod Volvo 244L som også kanskje havner i mitt eie, den trenger antagleig litt rustsveising og ny motor, så kanskje motoren fra 87mod kan slippes nedi, såfremt at jeg får turbomotorn og får den sluppen neddi.. time vill show
Vomaz
Vomaz

Antall Innlegg : 61
Join date : 30.09.2009

Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet